Wednesday, September 15, 2010

167. Αφροδίτη

Για την Αφροδίτη, λένε, υπάρχουν τρεις θέσεις:

Η πρώτη είναι ότι είναι το θύμα μιας αφιονισμένης μίξης ρατσισμού και σεξισμού που έχει ξεπεράσει κάθε όριο και που αποκαλύπτει βαθύτατα συμπλέγματα και ανησυχητικές εμμονές σε μια σημαντική μερίδα της εκπεφραζόμενης, κυρίως στο βαθύ underground του ίντερνετ (αλλά όχι μόνον), κοινής γνώμης.

Η δεύτερη είναι ότι είναι η κυνική, ξεδιάντροπη, αριβίστρια ξένη που αρμέγει τη χώρα: το ενσαρκωμένο πνεύμα του κακού, μια μάγισσα που σε άλλες εποχές θα μπορούσε να είχε καεί ζωντανή προς τέρψιν των διαμαρτυρομένων και συμμόρφωσιν των υπολοίπων.

Η τρίτη είναι ότι αν και θύμα μιας σειράς ανισόρροπων ανθρώπων με βαθιά απωθημένα και ανεπίλυτα ψυχικά προβλήματα, είναι παρ' όλα αυτά επίσης ένα γκόλντεν γκερλ της ευνοιοκρατίας που χρησιμοποιεί τον μανδύα της πολιτικής ορθότητας· και ότι ως τέτοια πρέπει να στηλιτευτεί.

Στην πολιτική, έρχεται πάντα η στιγμή που η δυνατότητα για τρίτη θέση εξαφανίζεται γιατί παραδίδεται σε μία από τις άλλες δύο. Αυτοί που το καταλαβαίνουν, καταλαβαίνουν ότι πρέπει να πάρουν μια πολιτική απόφαση για το πού τελικά ανήκουν. Αυτοί που δεν το καταλαβαίνουν, που νομίζουν ότι η ηθική τους ακεραιότητα επιτάσσει να εμμείνουν στην εκπροσώπηση του εαυτού τους και μόνο, δεν χάνουν, περιέργως, την δυνατότητα να λειτουργήσουν πολιτικά. Πολιτικά λειτουργούν, έστω και αν είναι παρά τη θέλησή τους. Αυτό που χάνουν την δυνατότητα να κάνουν είναι να λειτουργήσουν ηθικά. Γιατί; Επειδή ασκούν πολιτική χωρίς να έχουν επίγνωση του γεγονότος, χωρίς να έχουν αναλάβει την ευθύνη της απόφασης.

23 comments:

  1. Γιατί; Επειδή ασκούν πολιτική χωρίς να έχουν επίγνωση του γεγονότος, χωρίς να έχουν αναλάβει την ευθύνη της απόφασης.

    Περιεργως ισχυει και το περιπου αντιστροφο: αυτοι που ασκουν πολιτική εχοντας επιγνωση και αναλαμβανοντας την ευθυνη της αποφασης επενεργουν σε ενα διαλεκτικό σπιραλ με τους πρωτους και παραγονται αθελητες και για τις δυο κατηγοριες επισυνεπειες που συνθετουν το εκρηκτικό μειγμα που εχει καταντησει να ειναι σημερα σημερα το Πολιτικο.

    ReplyDelete
  2. Θα βάλω ένα ποτό!

    Μετά μπορεί να βάλω και δεύτερο! :-)

    Στην πολιτική,όταν έρχεται η στιγμή που η τρίτη θέση εξαφανίζεται, η στιγμή έχει ήδη έρθει προ πολλού και ξέρει τη θέση της.

    ReplyDelete
  3. @Disdaimona: Dead right, αλλά παίξε τζιαι λίο ππελλό κόρη, εν τζιαι εν ανάγκη να τα λέμε ούλα ;-)

    ReplyDelete
  4. Περιεργως ισχυει και το περιπου αντιστροφο: αυτοι που ασκουν πολιτική εχοντας επιγνωση και αναλαμβανοντας την ευθυνη της αποφασης επενεργουν σε ενα διαλεκτικό σπιραλ με τους πρωτους και παραγονται αθελητες και για τις δυο κατηγοριες επισυνεπειες που συνθετουν το εκρηκτικό μειγμα που εχει καταντησει να ειναι σημερα σημερα το Πολιτικο.

    Εξήγησέ το/ανέπτυξε το λίγο πιο συγκεκριμένα αυτό, Νοσφ. Με ενδιαφέρει.

    ReplyDelete
  5. http://bit.ly/cINB6X
    «Σημαντικό δε κομμάτι της κοινωνίας συναινεί με τα κυβερνητικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένων ξένων που ενσωματώθηκαν, όπως φαίνεται από τη δήλωση της Βιετναμέζας που μετά την πτώση της Σαϊγκόν υιοθετήθηκε από την οικογένεια του Ζακ Σιράκ: «Οι τσιγγάνοι δεν έχουν μέλλον στη Γαλλία, η οποία δεν μπορεί να δεχτεί όλη τη μιζέρια του κόσμου»! (εφ. Liberation, 24 Αυγ.)»

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Δεν γνωρίζω τις τοποθετήσεις της ακριβώς, αλλά η απλή συμμετοχή της σε δημόσιο οργανισμό υπό το παρόν κυβερνητικό σχήμα δεν προμηνύει τίποτε θετικό. Την ίδια άποψη έχω και για το Τvx, όσο κι αν αποτελεί πηγή ως ένα βαθμό πηγή ενημέρωσης.

    ---Sorry, για τη διαγραφή. Ξέχασα ότι δεν μπορώ να κάνω edit εδώ.

    ReplyDelete
  8. Δεν μπορω τωρα ..ειναι λιγο περιπλοκο ..θελει μαθηματικά
    ( αλλά στα γρηγορα ... ''αυτοι που ασκουν πολιτική εχοντας επιγνωση και αναλαμβανοντας την ευθυνη της αποφασης '' δεν ειναι πιά σημερα λιγοτερο lIFE sTYLE απο την δευτερη κατηγορια..

    απλώς ειναι ενα lIFE sTYLE που ισχυριζεται η νομιζει οτι δεν ειναι (ωχ μπερδευτηκα ..
    συνεχιζεται

    ReplyDelete
  9. Αντώνη, είναι άγριες οι ώρες για να μου εξηγήσεις πως να τα λέμε μισά. Δεν υπάρχουν μισά. Υπάρχουν όλα στο τίποτα και όλα στο όλα.

    Με εξέπληξες με τα κυπριακά... κάποια άλλη στιγμή,πρέπει να μιλήσουμε για τη χρήση της λέξης "κόρη" :-)

    (δεν είναι ραβασάκι): Γιατί ο demos είναι εκνευριστικά,αξιολάτρευτα,δόξα το θεό τόσο έξυπνος;

    ReplyDelete
  10. εκνευριστικά,αξιολάτρευτα,δόξα το θεό τόσο έξυπνος;
    αξιολάτρευτα;

    δεν θα το έθετα έτσι..
    (τεσπα .. περί ορέξεως...)

    ReplyDelete
  11. Νοσφεράτε,με όλο το σέβας,γιατί πρέπει να ομολογήσω πως στη σειρά "ανακαλύψτε τα ελληνικά μπλοκς" έρχεσαι δεύτερος και η σειρά είχε ως εξής για να εξηγούμαι,επειδή μ΄αρέσει:
    Θρύμματα
    Νοσφεράτος
    Συμβάντα
    RD

    δεν θα το έθετες έτσι αλλά εμένα δεν με αφορά.Και σε παρακαλώ, τη λέξη όρεξη απέφευγε να την χρησιμοποιείς για τους άλλους. Και εν πάσει περιπτώσει είναι αγενές να θέλεις να έχεις άποψη για κάτι που δεν σε αφορά. Μην μπερδεύεις τη δημοσιότητα με την ουσία.

    ReplyDelete
  12. Εγώ απλά θα υπενθυμίσω ότι το Through the Loophole παραμένει το προσωπικό μου blog, ότι η σχέση του με το RD περιορίζεται στην προσωπική μου εμπλοκή και στα δύο και στην περιστασιακή αναδημοσίευση από εδώ εκεί (δεν έχουν ούτε το ίδιο περιεχόμενο, ούτε τους ίδιους στόχους, ούτε το ίδιο στυλ και ύφος ως ιστολόγια για αυτό είναι δύο διαφορετικά). Και ότι τυχόν ζητήματα που αφορούν έτερους διαχειριστές του RD είναι μάλλον άδικο να έρχονται εδώ. Μπορούν να αποτείνονται στους ίδιους και στον δέοντα χώρο.

    Παρεμπιπτόντως, Νοσφ., ο Δήμος έκανε ένα απλό αστείο στο σχόλιο περί συμφωνιών και διαφωνιών. Calm down.

    ReplyDelete
  13. Δεν ξέρω αν απευθύνεται σε μένα αυτό Αντώνη.

    Προκλήθηκε κάποιο θέμα για τη λέξη "αξιολάτρευτα", λυπάμαι που θα είχα κάθε "όρεξη" να την επαναλάβω!

    Το τελευταίο που θα δεχόμουν να κάνω είναι να παίρνω τα λόγια μου πίσω σύμφωνα με άλλες "ορέξεις".

    Οκ,λυπάμαι να σπαταλάς και το χρόνο σου για να ασχοληθείς τώρα μ΄αυτό.

    Δεν υπάρχει λόγος. Καλό βράδυ.

    Και σε σένα demos και νοσφεράτε.

    ReplyDelete
  14. Όχι βέβαια, δεν απευθυνόταν σε σένα. Αν είναι δυνατόν. Στον Νοσφ. μιλάω, αλλά υπήρξε και προηγούμενο σχόλιο εδώ για το RD που δεν με αφορούσε από άλλο χρήστη.

    ReplyDelete
  15. Όχι ρε γαμώτο, αν επιμείνουμε στην τρίτη θέση ―καίτοι ενδεχομένως σωστοί πραγματολογικώς― δίνουμε τροφή στο ρατσισμό και σεξισμό των κάφρων συμπολιτών μας...

    Αυτό μας νουθετεί η τελευταία παράγραφος...

    Ο Δήμος Μούτσης το είχε θέσει πολύ απλούστερα σε αθωότερες εποχές, πριν μας κυριέυσουν κάθε είδους κόμπλεξ:

    «Για όλα φταίνε οι γκόμενες, οι πρώην και οι επόμενες...»

    ReplyDelete
  16. Disdaimona , αντωμνη και Δηημε με συγχωρειτε. Συγνωμη . Θεωρειστε το κακή προσπαθεια να αστειευτω . Γκαφα τελος πάντων ..
    ιδιαιτερως για την''ορεξη''
    Μου ειστε πολύ συμπαθεις και οι τρεις και πρπεοι να ομολογησω οτι καπου καπου ξεερνω τα ορια

    ReplyDelete
  17. ιδιατερως απο την Disdaimona... και πάλι συγνωμη.

    ReplyDelete
  18. πω πω ..Αισθανομαι οπως ο Πήτερ Σελλερς στο ΠΑΡΤΥ ..

    Disdaimona πες οτι με συγχωρεις σε παρκαλώ..

    ReplyDelete
  19. Πάλι ζημια έκανες Νοσφεράτε;

    ReplyDelete
  20. @herrK: Θεωρώ το ζήτημα λήξαν και παρακαλώ να μην ξανα-αναφερθεί, έστω χιουμοριστικώς. Το λατρεύω το χιούμορ, αλλά όχι ανεξαρτήτως περιστάσεων.

    ReplyDelete
  21. "Οχι ανεξαρτήτως περιστάσεων."
    Αρα δεν το πολυλατρεύεις
    Φυσικά, η επιθυμία σου απολύτως σεβαστή.
    herrk

    ReplyDelete
  22. Πες το κι έτσι herr μου, αλλά προσωπικά έχει καεί η γούνα μου απ' το πολύ χιούμορ και jeu d' esprit.

    Merci,

    Τυπικός αγέλαστος κομμουνιστής,

    Α.

    ReplyDelete