Sunday, December 20, 2009

23. Ιούδας

Ποιος μπορεί να υποτιμήσει την απαράμιλλη αίσθηση ελευθερίας και δύναμης που δίνει η προδοσία!

Πόσο λιγότερο έντονη μια ζωή πιστότητας, πόσο πιο ταπεινές οι απολαύσεις της!

Πόσο ψευδής η υπόθεση της μετάνοιας του προδότη! Αυτό που ερμηνεύεται σαν μετάνοια δεν είναι παρά η απελπισία που δημιουργεί η εκ των υστέρων ανακάλυψη του άτυπου νόμου της προδοσίας: μπορείς να προδώσεις κάτι μόνο μία φορά.

7 comments:

  1. den eho problima me zoi pistotitas, to thewrw polu simantiko, EFOSON YPARXEI LOGOS PISTHS vevaia. Oxi 'tyflh' pisth. Ean yparxei logikh pistis se kati tote aksizei tin megalh thysia na aparnithei kaneis tin 'aiesthesi eleutherias kai dynamis pou dinei h prodosia'.

    ReplyDelete
  2. Ποιός είναι άραγε ο λόγος να είσαι πιστός σε κάτι/κάποιον; Υπάρχει λόγος να πιστεύεις σε κάτι/κάποιον; Λόγος να απογοητευτείς στην πίστη σου, ναι, αναμφίβολα. Αλλά λόγος να είσαι πιστός; Ο λόγος θα έλεγε "keep your options open", "μη βάζεις όλα τα αυγά στο ίδιο καλάθι." Δεν νομίζω ότι η πιστότητα έχει λόγο ύπαρξης. Η πιστότητα είναι τρόπος ύπαρξης.

    ReplyDelete
  3. You've asked many questions and you gave stoic answers, I think:) I will return when I will have something to add/answer to Stoicism (hard task!). Till then:)

    ReplyDelete
  4. Strange you should mention stoicism, which is a philosophical ethic based on forbearance and patience towards inevitable evil. For fidelity in my use of the term (which is purely Badiouian) has nothing to do with such a thing; if anything, fidelity is active and militant in character. In being faithful to something, the faithful subject is not faithful to a thing, but to its own process of subjectivation, to that which has made it a subject in the first place (e.g that first artistic encounter which has inspired me to become an artist, that first political experience which has politicized me, etc). That is why I said that fidelity has no _reason_ to exist: I am faithful because I cannot BE otherwise; without faith to that which has allowed me to be (an artist, a political subject, etc), there would be nothing left besides ego--a banal concatenation of "interests" and "motives".

    ReplyDelete
  5. Πιστός πρέπει να είναι κανείς μόνο στον εαυτό του. Αρχικά, τουλάχιστον.

    ReplyDelete
  6. Εξαρτάται τι εννοεί κανείς από "τον εαυτό του". Τον εαυτό του άτριχου δίποδου θηλαστικού ή τον εαυτό που ανακύπτει από την συνάντηση με μια διαδικασία που σου επιτρέπει να είσαι και κάτι άλλο από άτριχο δίποδο θηλαστικό.

    ReplyDelete
  7. hehe @ comment 2,38

    Badiou ok, Otan ton diavasw tha katanoisw ti eipes. Pros to paron 'stoika' perceived ;)

    ReplyDelete